>Søndag med sofa rep og middag.

>

Kjente det var noe som ikke stemte når jeg satte meg i sofaen, da jeg tok en titt under så var årsaken ganske klar.

Der var det ei fjær som hadde sluppet taket sitt ja.

Så da var det bare en ting og gjøre, frem med drill og et par skruer for og feste sulamitten sammen igjen.

Først så tenkte jeg at jeg skulle feste fjære slik som den hadde sittet til og begynne med. Det viste seg, etter demontering, at det var ikke mulig og komme til der uten at jeg fjernet stiftene som trekket var festet med.
Jeg kunne jo ha fjernet trekket hvis jeg hadde hatt stiftemaskin, men det hadde jeg ikke. Jeg har sånn vanlig stiftemaskin til papirark, men det blir for spedt til å stifte i tre.
Men jeg fikk festet fjæra nesten like bra som før, vi får se om det holder.

Etter veldig hardt arbeid, med sofaen, så var det middag på BM.

Poteter, grønnsaker, surkål, brunsaus, tyttebær osv og elgkjøtt som var så mørt så det nesten smeltet på tunga.

For å si det slik -stigg gøtt-


















Har begynt å lese boka til Joralf Gjerstad -Den gode kraften- . Er ca 45 sider inne i boka, har mange igjen. Jeg tror dette er ei bok det vil føles tomt etter når den er ferdiglest, slik som Sagaen om Isfolket. Da jeg var ferdig med den serien så var hverdagen helt tom…merkelig.

Da skal jeg se om den fjæra jeg skrudde fast holder meg. Fortsatt god søndag.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..