Hjem » Uncategorized » >Joralf forteller om den God kraften…men hvor kommer denne kraften fra?

>Joralf forteller om den God kraften…men hvor kommer denne kraften fra?

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,376 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>I can win an argument on any topic, against any opponent. People know this, and steer clear of me at parties. Often, as a sign of their great respect, they don’t even invite me.
  – Dave Barry




Ja. 
Jeg sitter og leser i boka til Joralf Gjerstad, er vel sånn ca halvveis i boka nå.
Så langt har han mange historier som slår vekk beina under meg, tid og rom blir liksom litt bøyelig og tøyelig når man leser. Og det man så hardnakket har trodd på og vært fast bestemt om, blir man tvilende til. 

Den god kraften…

Som sagt så er jeg halvveis i boka, og jeg gleder meg til og ta fatt på resten. Historiene er sterke, når jeg tenker meg om så kan jeg bare komme på en mann til som angivelig skal ha hatt lignende evner som Joralf, men det er lenge lenge sida. 


Den gangen ble det sagt og hugget i stein lover som jeg forbinder med makt og sjalusi…

1. Du skal ikke ha andre Guder enn meg.

Det første budet synes jeg ikke hører noe stedet hjemme, med loven/skriften i hånd så skal man tvinge folk inn i troen. Norge ble vel i sin tid kristnet i enden av kniveggen på et 70-80cm langt sverd. 

Alle vil ha det til at sin religion er den eneste rette, med skriften i hånd og skremsel propaganda om himmel og helvete styrer man folk til og følge troen…den riktige troen, som da varierer fra hvor man kommer fra i verden. 

Joralf forteller om den God kraften…men hvor kommer denne kraften fra? 

Kan den Gode kraften som Joralf forteller om være den samme som en mann, som skal ha levd for 2011 år siden hadde? Det som skjedde for 2011 år siden ser jeg litt lett på, det er lenge sida, og skriften siden den gangen er skrevet om og skrevet av forskjellige personer. 

Men Joralf sin beretning får meg til og tenke litt på det som man lærte i de lite populære timene på skolen om religionlære. Hva om det finnes en kraft der ute, kraften til og helbrede og se inn i tid og rom og fremtid? 

At Joralf har denne Gode kraften er jeg helt sikker på, det er bevist mang en gang. At mannen fra 2011 år siden hadde den Gode kraften kan også være sant, men mennesket lagde en hel religion av det den gangen, denne religionen ble et mektig våpen for å legge folk under seg, slik skal denne Gode kraften ikke missbrukes! 

At det er mye mellom himmel og jord som vi ikke kan forklare er helt sikkert. 

At det finnes et himmel og helvete…ja jeg tror det. Men ikke slik som religionen skremmer oss med. Jeg tror at helvete er her vi lever idag, på «jorden». Se rundt deg, se på nyhetene, se all den lidelse og elendighet som finnes her…dette er helvete. Vi er her for og lære hvordan vi ikke skal gjøre, når vår tid er over her så har vi forhåpentligvis lært hvordan vi ikke skal leve, da får vi komme «hjem» igjen. 

I den grad man kan snakke om et meningsfylt liv så tror jeg Joralf har levd det ultimate livet. På en måte er jeg litt misunnelig på Joralf’s evner, når jeg sitter og tenker «hva er meninga med livet». 

Nå skal jeg lage meg ei skive brød og fylle opp kaffe koppen min, sette meg godt til rette og fortsette med Joralf’s beretning om den Gode kraften. 


Ha en fin mandag der ute :-) 



4 Kommentarer

  1. Anonymous sier:

    >Tenk om du tar feil…….

  2. Min Blogg sier:

    >Uten at du spesifiserer det mer så er det litt vanskelig og svare på kommentaren din🙂

  3. Anita sier:

    >Jeg er på en måte, på den andre siden,den du ikke helt kan godta.Jeg vet av erfaring at "diskusjonen"rundt dette emne aldrig fører frem.Jeg har smakt og kjent at dette er sant,dette er noe du må erfare"oppleve"selv.Ønsker deg en fin tirsdag.<3Anita.

  4. Min Blogg sier:

    >Inntil jeg har fått oppleve det som du har så vil jeg stille meg skeptisk og tvilende til religionen. Jeg kan liksom ikke godta at det finnes en Gud fordi noen skriver det i en bok at han finnes. At en mann ved navn Jesus har gått på jorden og hatt helbredende hender slik som Joralf skriver om, det kan faktisk være sant. Det er mange som har varme hender og kan lindre smerte, Joralf lurer jeg på om har evner over det igjen. Du er sterk i troen, det så jeg på siden din, jeg har ikke den samme troen. Jeg tror det kommer litt frem i innlegget mitt hva jeg tror på, jeg vet ikke hvilken religion den troen går under, men tanken er min uten å ha lest hverken bibel eller andre skrifter. Hva som er rett og vha som er galt finner vi sikkert ut når våre dager her er over, inntil da så kan vi ikke gjøre annet enn å respektere hverandres tro. Ønsker deg en fin tirsdag også.

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

