Hjem » Uncategorized » En fin mc høsttur til Bjørkelangen og Årnes.

En fin mc høsttur til Bjørkelangen og Årnes.

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,373 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

Sesongen går mot sin slutt. Dagene blir kortere og mørket faller på tidligere for hver dag som går. Det er rett og slett litt trist. Ikke bare fordi det er slutten på en motorsykkelsesong som ble altfor kort, ihvertfall for min del. Andre aktiviteter har tatt mye tid, men det er også en hobby jeg setter stor pris på så jeg kan ikke klage. Det er et luksusproblem når man har trivselsaktiviteter både til høyre og venstre.

Nå som siste forestilling av Tom Sawyer er rundet av, ble det tid til å gjøre en tur med Harley’en sammen med trivelig selskap på veien. Tanken var at dette skulle bli den siste turen føre vi setter bort sykkelen for vinteren. Blir det med tanken eller blir det noen mil til på veien…

12003134_993413767369184_1215431275053201297_n12046972_993413804035847_7926466859028908684_nDSCN0508DSCN0509

Det ble ihvertfall en knakende fin tur på veien idag, det er helt sikkert. Ingen kjempelang tur, men vi fikk da kjørt sote ut av pottene…noen av oss.

12049178_10207782214901673_4174677609818747030_n

Skjermbilde


I denne ekvipasjen av sykler har vi tre Harley’er og en Suzuki. Her er det litt ymse slag av motorer. Min motor er en 1450 med stage 1 kit, det vil si at jeg har et annet luftinntak og elektronikk justert der etter for å tilpasse bensin til luftmengde til motor. Men jeg har da ikke effektpotter på, de bråker altfor mye. Så hvor mye oppgraderingen i rene hestekrefter er, det veit jeg ikke. Men jeg kan si det slik at det er ikke noen sportssykkel.

En i reisefølge vårt la igjen en skikkelig glufs når håndtaket ble vridd godt på…kommentaren var da at man hadde hatt noe på tanken for å rense motoren…hmmm…var det sykkelen som ba om hjelp…he he he
Smile with tongue out

DSCN0518

Godt plassert på Bjørkelangen reiste vi til et gatekjøkken vi hadde besøkt en gang tidligere. Der var det vel godt det ikke var så mange innom, da hadde vi blitt ukas snakkis. Makan til humor og høylytt latter, med et noe grovt innhold er neppe hverdagskost.

DSCN0522DSCN0521

Utrolig trivelig og svært smakfull mat. Liker slik kebab-mat-blanding-greier.

Ettersom jeg la opp ruta og delte den på Facebook gruppa Mc/turer/kongsvinger så fikk jeg tilnavnet TURSJÆF. Her sitter’n da med en kopp kaffe helt uvitende at han blir fotografert med closeup Thumbs up

12002997_993413854035842_4497672999906155619_n

20150920_151428

Kaffen var ikke så hakken gale på Årnes.

Herfra var det ikke langt hjem. Vi avsluttet turen der den startet, Statoil Arkovegen, tok en kaffe og takket for samværet og reiste etterhvert hjem.

Takk så mye til Arnfinn, Terje og Kari Mette, Connie og brorsan og frua mi som møtte til koselig tur denne fine høst søndagen.

Harley’en dunker og går fint. Med turen i går til Sverige og turen idag som ble rett i underkant av 16 mil. Målt forbruk for disse to dagene med landeveiskjøring ble 0,53 l/km.


1 kommentar

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

