Hjem » Uncategorized » Skate or Die – nei takk!

Skate or Die – nei takk!

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,376 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

DSC_0007[1]

Av en eller annen grunn ble det snakket om skateboard her i kveld. Da dukket det opp noen gamle minner fra en svunnen tid. Jeg har jo et stående ute i låven.

For lenge lenge…veldig lenge siden…var jeg en skater, en wannabe skater Smile with tongue out 

Dette skateboard ble kjøpt av min aller første lønn, fra sommerjobb. Jeg hadde vel sommerjobb i 2 eller 3 uker for å tjene nok til dette brettet. Utbetalingen var rundt 2500kr og brettet, akslinger, hjul og sandpappir kostet vel hele lønningsposen og vel så det. Men brettet skulle jeg ha, det var ikke nok med et billigbrett fra Europris lengre. Var Europris på den tida??? I såfall var det noe tilsvarende butikk, som jeg kan huske.

Egen rampe ble det også. Her var nok ikke helling og vinkler i en slik grad at det hadde blitt godkjent av «de ordentlige skaterne», men det brydde vi oss ikke noe om…vi hadde egen rampe. Det ble mange knall og fall der. Det ble mange timer på asfalten også, uten beskyttelse, unga på den tide trengte ikke det. Når jeg leser alt det man skal passe seg for i dag og ikke må gjøre, ja så lurer jeg på hvordan jeg har overlevd. Vi satt gjerne i en tretopp og dingla med beina med en kniv i hånda, sprang rundt i skogen med en kniv i hånda og sykla gjerne på bratte stier i skogen…ja du gjetter riktig – uten hjelm. Men jammen gikk det bra det også, så rart.

Det var da. I dag setter jeg ikke mine bein på et skateboard, med eller uten hjelm. Den tid er forbi. Jeg skulle vise Silje hvordan jeg sto på brettet, i den svunnene tid, og holdt meg godt fast i peisveggen her hjemme i stua. Skate karrieren har for lengst fått seile sin egen sjø. Jeg har da nok med å stå på beina på vinterstid.

Men skateboardet skal jeg ta vare på. Ikke bare som et minne fra aktiv barndom, men også fordi det er mitt første kjøp fra egne tjente penger. Det er god følelse.

Pinsen kom og pinsen gikk. Og denne pinsen har hatt innhold fra meget godt til grufulle hendelser. Sender masse tanker om god bedring til en flott kar og kompis.

 

I morra står ei ny spennende uka for døra og jeg gleder meg. Hadde bare været hengt seg på nå så hadde dette blitt helt toppers.

Fortsatt god kveld Sun


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

