Hjem » Uncategorized » Vi har ingen ledige biler å sende…

Vi har ingen ledige biler å sende…

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,376 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

imageDet var en dag her, vi var på vei hjem med bilen. Foran oss lå det annen bil. I motsetning til meg, som brukte høyre fil å kjøre på, så brukte han hele veiebanen.

Og da mener jeg HELE veibanen.

Vi kjørte et stykket etter bilen. så bestemte jeg meg for å ringe 02800 og tipse. Da jeg hadde sett at bilen brukte hele veinbanen, ligget midt i veien over bakketopp hvor det kom møtende bil, hatt 90kmt i 60 sone, bråbremse i 60 sone uten at det var noe i veien…her var det mye som ikke stemte.

Så da bestemte jeg meg for å ringe. Jo da, her er den en hyggelig kar fra politiet som har telefonvakt, på en sentral et eller annet sted i Norge. Jeg forteller det jeg har observert og lurer på om jeg har gått frem på riktig måte, det hadde jeg. I det jeg sitter og snakker med politiet svinger denne bilen av ved et hus…er det der du bor tenker jeg.

Jeg deler denne onformasjonen med han jeg har på trå’n, og tenker det at nå blir det lett å få tatt en test.

Men…

For det første så får jeg beskjed om at de ikke har biler ledig! Og for det andre så kan de ikke gjøre noe med det for vedkommende kan påstå at han har drikki når han kom hjem, etter at han har parkert bilen.

Blir alkohol så fort tatt opp i blodet så man ikke kan skille på om man nylig har tatt noe, eller om man har drikki over tid?

Tanker
Dette får meg til å tenke litt på sikkerhet i samfunn og hjem som ligger spredt utover vår geografi. Hvordan hadde dette utspilt seg om jeg nå hadde vært vitne til et grovt overgrep, en voldshandling??? Hva om man oppdager at noen bryter seg inn i huset ditt mens du er hjemme? Ja det er mange scenario man kan tenke seg. Men hva gjør man når ditriktet du bor i ikke har ledig patrulje og sende? Hvordan beskytter man seg mot inntrengere?

Det er uhyggelig å kjenne på den følelsen av at man står uten beskyttelse.

Er ikke dette reelle bekymringer? Da leser ikke vi samme nyheter.


1 kommentar

  1. Joachim B. sier:

    Du skulle sagt at du hadde tatt livet av noen. Da er de der med en gang. Selvfølgelig har de en prioriteringsrang å forholde seg til (på godt og vondt), men føler ikke at samfunnet blir ivaretatt godt nok. Politi er jo nesten ikke å se lenger.

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

