Hjem » Uncategorized » Hukusjøen 2015

Hukusjøen 2015

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,373 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

Øya spretter opp kl0600, dagen er lørdag. Men det er en ok lørdag og våkne tidlig på.

Sola skinner allerede ute, men gradestokken viser -1,9’C og optimismen faller litt ned – til omtrent -1,9. Men det er fortsatt tidlig tenker jeg og gjør dagens første punkt på agendaen.

Jeg blir sittende litt foran pc’n og se på noen oppgaver og planer jeg har nedtegnet, men tankene sviver bort på det som er dagens høydepunkt – HUKUSJØEN RUNDT.

Avreise fra Statoil i Arkovegen kl1030. Jeg må reise i god tid så jeg har tid til å tanke opp Goldwingen og kjøpe meg en brus slik at jeg får tatt ut penger til en kopp kaffe, burger og pølse som de griller på Kirkenær, før og etter runden.

Og det var nå «lidlig» moro at det var så mange som møtte opp på Kongsvinger. Jeg telte føre vi dro og da fikk jeg det til å bli 13 sykler.

20150509_102857

Vi dro ca kl1040 og kjørte gjennom gata i Kongsvinger og over kirketorget, så vestsida til Kirkenær. Vestsida er en mer motorsykkel vennlig vei – mer svinger.

På Kirkenær var det samlet seg en god del sykler. Og tallet ble ca 124 til sammen i følge en kommentar på Grue Mc sin Facebook side.

20150509_115359
Oppstilling på Kirkenær – Grue Mc klubb.

Kl1200 var det en hyggelig kar som over høytaler anlegget fortalte at vi skulle gjøre oss klar til tur. Og du store all verden for en lyd det ble på plassen. Jeg sto bak et par to-sylindre tvin motorer, V-tvin eller hva det heter, kjære vene som det dure. Ikke bare av de, men overalt rundt meg. Da jeg trykket på startknappen min så hørte jeg ikke noenting av min egen motor. Den var tyst som i graven. Vil tru at Grue hørte hva som kom langs veien idag.

20150509_115709

Klar til start

Ca halvveis på turen er det en liten stopp. Godt å strekke litt på beina og prate litt med andre som deler samme interesse.

20150509_132025

20150509_152338

Da vi skulle hjem fikk en kamerat problemer med maskineriet sitt. Det kom ikke bensin nok, den bakre sylinderen fikk ikke bensin. Flaks som det var så hadde jeg verktøyet til Goldwingen liggende i ene sideveska, det har nok ligget der sida sykkeln var ny, helt ubrukt var det.

Litt lufting og skruing så klarte han å få liv i maskinen så vi tok oss hjem. Det så mørkt ut ei stund, men så løste det seg. Jeg anbefalte jo Goldwing som neste kjøretøy😉

image

Det ble alt i alt 18 mil i dag. Kjempe topp følge fra Kongsvinger på 13 sykler. Og 124 sykler rundt Hukusjøen.

Wingen susa og gikk på 0,5L

Takk for turen til alle som kjørte i lag i dag. Og takk til Grue Mc for et supert opplegg.

 


2 Kommentarer

  1. Tusen takk for fin omtale .Velkommen tilbake.

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

