Hjem » Uncategorized » Hukusjøen Rundt 2014

Hukusjøen Rundt 2014

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,376 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

Hukusjøen Rundt 2014

 

I dag var det Hukusjørunden som sto for tur. Dette er en veldig fin runde og et fint opplegg fra Grue MC klubb på Kirkenær.

Viss jeg ikke tar helt feil så var dette nr 20 i rekken.

Jeg kjørte denne runden i 2012, men i fjor ble det ingenting. I 2012 kjørte jeg Yamaha FJ1100, så i år gledet jeg meg veldig til og ta runden på V-Strom’en. Det er noe ugjevn vei på siste del av ruta, der kommer V-Strom og offroadere til sin rett.

Oppmøte.

10152436_10152381409444321_2953735738416075611_n

Vi møttes på Roverud, derfra kjørte vi samlet til Kirkenær. Her står det tre Harley Davidson FatBoy og en V-Strom. Gjett hvem jeg liker best da. . .

Kirkenær

IMG_0339IMG_0333IMG_0332IMG_0329

På plassen her står det 105 betalende sykler. Det er en påmeldingsavgift på turen, for den som vil ha med seg en liten souvenir hjem. Et skilt som det er gravert HUKUSJØEN RUNDT 2014. Den vil jeg jo selvfølgelig ha.

IMG_0361

Det var litt tendenser til vind i dag da vi dro ut. Det var noe på værmeldingen om at det kunne komme noe regn utpå eftan. Men skal man ut og kjøre så må’n ta noen sjanser på at det holder seg oppe over hue på oss. Og som jeg sa til gutta, som sto der i sine skinnklær “ jeg har full regndress jeg om det skulle bli bløtt”. Da fikk jeg ikke noe svar gitt, kan du  skjønne det? 

Straks klare

155444_10152381408914321_50535203875211404_n

Her er 3/4 av tur kameratene, Erik var så heldig at han her fikk ta bilde. Men nå har vi fått oss en kopp kaffe og venter på at “sjefen” med mikken skal skal si start your engine og sparke igang turen rundt Hukusjøen.

Maskinene er linet opp og klare

1526421_10152381408919321_6353267120884988718_n 

GPS KIT tracking

Screenshot 2014-05-03 16.35.17

Med GPS KIT på iPhone kan du logge hele turen og spare ruta. Her er hele turen hjemmefra. Viss du ser på den runden som ligger over i bildet så er det runden kalt Hukusjøen Rundt. Totalt så har vi kjørt ganske nøyaktig 18 mil i dag.

Halvveis – Våler

IMG_0344

Tilbake til start

IMG_0349

Vel tilbake til utgangspunktet, ja da var det bare en ting i mitt hode. . .pølse i IMG_0346brød, takk. Og det var ikke fritt for at jeg tok en til etter denne også.

Tørt og fint i gresset, strekke litt på pelsen, som han Ludivk sier, føre vi tok fatt på de 3-4 mila hjem igjen.

IMG_0347

Turen hjem, da skulle jeg og brorsan bytte sykler med hverandre. HD har alltid vært en spennende sykkel, det har liksom noe ved seg.

Men men men. . .som jeg sa til brorsan når vi kom hjem. Det blir ikke noe HD på meg, det er for mye lyd og vibrasjoner for min del. Det er kult og tøft, men når jeg kjører på landeveien, da vil jeg ikke ha den duringa i hue. Det buldrer ennå inni skallen min etter 3-4 mil på HD’n hans. Og det er da nå lenge sida vi kom hjem.

Nei det er mer enn nok lyd i V-Strom’en og når vi nå har lyst til å bytte sykkel, da blir det GoldWing, og den durer minimalt. . .ja takk.

Takk for turen

IMG_0336

Da takker undertegnede for turen.

Jeg ser fruen har begynt med

middagen så jeg trer ut av mc modus og inn i

kjøkkenassistent modus.

 

Ha en fin lørdag Thumbs up


1 kommentar

  1. […] over Ringebufjellet. Fruen og jeg på Diner45. Brorsan og jeg på McDonald i Arvika. Hukusjøen var en fin dag. En ensom rytter 1.mai. En tur bortom Eidsvoll. Årets første tur […]

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

