Hjem » Uncategorized » Mulige mc dagsturer i sommer.

Mulige mc dagsturer i sommer.

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,376 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

Etter den fine svingomen vi hadde rundt om Eidsvoll lurte brorsan på om det ikke var mulighet for en langtur i sommer. En litt romslig dagstur.

 

Langtur 2014

 

Og det er jo klart det at noe slik må vi kunne få til. Ruta jeg har tenkt på er rett i underkant av 69 mil, hvis det stemmer med Google Maps her.

Så lengden blir omtrent som langturen min i fjor, men med et mye koseligere innslag med matlaging og stopper, som på turen fra langturen 2012.

I fjor brukte jeg tolv timer på 71 mil. Det var inkludert stopp og matpause. Viss effektiv kjøretid var 10 timer og 30 min så er det en snittfart på 67kmt. Noe som høres veldig riktig ut skal jeg sammenligne alle turene jeg har kjørt opp og ned Folldal med bil.

 

En annen tur jeg har sittet og tenkt litt på er en tur til Rjukan. Det kan bli en fin tur det, mc kombinert med en porsjon historie.

Rjukan

.

image

Ny utstilling åpner 01.mai

Den nye utstillingen heter “Helter i Telemark”. Dette blir en spennende utstilling med lokalt preg. Her dramatiseres de fire berømte sabotasjeaksjonene mot lokal tungtvannsproduksjon, men det legges også stor vekt på alle de andre lokale aksjonene under krigsårene på Rjukan.

De besøkende gis en flott mulighet til direkte interaksjon, refleksjon og fordypning i det historiske materialet fra 2. verdenskrig på flere nivåer.

Utstillingen er multimedial. Den vil gi besøkende en unik opplevelse av å være en del av hendelsene, og den utfordrer besøkende til egen refleksjon rundt hva det vil si å være en helt.

I filmrommet vises filmen «If Hitler had the bomb» -en dokumentar om tungtvannssabotasjen.

 

Mulighetene er mange. Så sant tida strekker til så er det mange fine utflukter man kan legge opp til. Pr idag så får man holde seg innenlands, det blir nok utenlandsturer også, med tid og stunder.

 

Men først og fremst håper vi på at det blir full uttelling for YR og STORM imageog værvarselet den 1.mai.

Litt lave temperaturer her på Hamar, men viss sola får tak så blir det ikke så ille.

I fjor da vi dro på 1.mai runden så var det ikke mer enn 4’C så vidt jeg kan huske. Og da sa jeg at neste år, da skulle jeg ha varme i håndtakene. Men tror du jeg har fått somlet meg til det du da? Neida. Men jeg har nå hendelbeskyttere i år da, det hjelper litt.

Gleder meg ihvertfall veldig til tur Thumbs up

 

GPS KIT free

Oslo Hjem

Gps KIT Free – spor rutene dine når du er ute og kjører. En gratis app til iPhone.

 

Suzuki DL650 V-Strom – selges til fordel for større tursykkel.

image


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

