Hjem » Uncategorized » En liten tur bortom Eidsvoll.

En liten tur bortom Eidsvoll.

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,376 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

IMG_0266I dag ble det en liten svingom sammen med LAIDBACK gutta. Noen jobba, noen hadde besøk av familien mens vi tre som var igjen tok en svingom.

Det var ikke all verdens store utflukt, men vi fikk da slengt noen mil på sykla.

.

.

.

.

.

IMG_0274IMG_265 

Det var en aldeles super dag i dag.

 

image

Ruta ble lagt opp til Sand, Gullverket, Minnesund, Eidsvoll og via Vormsund og hjem. En fin liten luftetur på 17,2 mil.

 

 

IMG_0270

På Minnesund var det godt med en kopp kaffe. Og vi var ikke alene om å stoppe på bensinstasjon i dag, der var det mange gitt. Kø i kassa så en skulle nesten tro at det var 1.mai.

 

Dissa Harley’ene går fint og det durer så fint når de kommer langs veien. Og ikke mindre tøffere er det når dem gir på litt gass, bare det ikke blir for mye.

For du slette tid som det smeller når det ettertenner.

Erik kjørte forbi meg på ei strekke og det buldrer så jeg nesten blir svimmel der jeg sitter og tenker mine egne tanker i  murringa fra V-Strom’en. Akkurat da han har passert meg slipper han opp gassen og da kommer det, en ettersmell så jævelig at jeg febrilsk hiver blikket rundt og ser etter nærmeste skyttergrav…

 

Gudskjelov kommer det verken motordeler eller ventiler ut av potta i det smellen kommer. Men man kan jo aldri være sikker så jeg valgte å kjøre litt på siden av potta, og ikke midt i skuddlinjen Surprised smile 

 

IMG_0269Også har det seg nå slik…eller er det slik at dissa Harley’ene har så sterket et behov for å markere sine revir at de må slippe en skvett hver gang de stopper Green with envy

Det er nå ihvertfall slik man skal ikke stå lenge føre det dukker opp en liten skvett “blod” på bakken. Men ingen skal nå komme og si at eieren her ikke er miljøbevisst, man setter selvfølgelig en kopp under motoren og sørger for å begrense utslippene Thumbs up

IMG_269

Så med dette siste stemningsbildet av Storsjøen så takker jeg for en fin tur idag.

Vi håper på fint vær 1.mai da vi kjører Mjøsa rundt. Og 3.mai da vi skal være med og kjøre Hukusjøen runden.

 

V-Stromen er til salgs om det skulle være av intr. Vi ser oss om etter en stor touring sykkel og ser mot Honda GoldWing.

 

Se finn.no V-Strom.

image


1 kommentar

  1. […] og jeg på McDonald i Arvika. Hukusjøen var en fin dag. En ensom rytter 1.mai. En tur bortom Eidsvoll. Årets første tur […]

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

