Hjem » Uncategorized » Nå med iPhone…

Nå med iPhone…

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,376 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

Ja det ble slik nå da, at nå skal man prøve iPhone, en slik 5’er.image Sjøl har jeg vært litt bakpå når det kommer til disse “elpe”-produktene. Elper er noe vi spiser har jeg sagt hele tiden. Men så er det noe også da, med disse elpene. De er veldig gode å ha i hånda. Ja så da ble det til at jeg tok sjansen og satsen alt på ett kort…ehh jeg mener elpe-phone.

Dette er et ukjent land for meg så jeg ble en smule overrasket over at det er så mye som skal stilles inn på en slik mobil. Det er visstnok myyyye som jobber i bakgrunn og drar masse strøm. Det vil vi ikke ha noe av, viss vi ikke trenger disse tingene da…aksje oppdatering liksom…trenger det, nope!

Men min gode venn TJ tipset meg om en blogg hvor alt ble veldig fint forklart, om hvilke apper og dingser som ikke behøver å jobbe i bakgrunn. Det blir spennende og se om det gjør utslag. Jeg har fulgt alle innstillinger så vi får se.

Denne teksten har jeg hentet fra bloggen til Morten P Røvik. Håper han synes det er greit at jeg legger ut hans blogg her, man vil jo gjerne dele budskapet.

Les bloggen hans. Han har vunnet årets beste teknologiblogg, en uoffisiell kåring.

_______________________________________________________

iOS 7 sluker batteri! Slik fikser du problemet!

Bruk Autolysstyrke og velg vekk Dynamiske bakgrunnsbilde
Innstillinger>Bakgrunner og lysstyrke

Skru av paralax og bevegelser
Innstillinger>Generelt>Tilgjengelighet>Reduser bevegelse – På

Skru av Airdrop
Sveip fra bunnen av skjermen. Tapp på Airdrop og velg Av

Skru av Bakgrunnsoppdateringer av apper og oppdateringer
Innstillinger>iTunes og App Store>Automatiske oppdateringer – skru av for Apper, Bøker og Oppdateringer.

Skru av Stedstjenester du ikke bruker
Innstillinger>Personvern>Stedtjenester – og skru av de av de appene som ikke skal ha tilgang.
Innstillinger>Personvern>Stedtjenester>Systemtjenester – skru av: Diagnostikk og bruk, iAd-annonser og Populært i nærheten.

Lukk apper du ikke bruker
Dobbelklikk på hjemknappen og sveip fra høyre/venstre for å finne app du kan lukke og sveip opp for å lukke. Du kan lukke opptil tre apper samtidig. Bruk tre fingre og sveip oppover.

Begrens av annonsesporing
Innstillinger>Personvern>Annonser>Begrens annonsesporing på

OPPDATERT (06.10.2013)

Jeg gjorde et grep i dag som synes å ha gitt ekstra batteritid, og som jeg synes jeg bør dele det med dere. Dette vil fjerne den delvise gjennomsiktigheten i blant annet: Varslingssenter og Kontrollsenter.

Skru av delvis gjennomsiktighet
Innstillinger>Generelt>Tilgjengelighet>Økt kontrast – sett på

Generelle strømsparetips:

Skru av Bluetooth
Sveip opp og tapp på Bluetooth ikonet (det i midten)

Skru av unødige Varslinger
Innstillinger>Varslingssenter> Inkluder – gå inn på den enkelte app og skru av for Vis i varslingssenter.

Skru av push på mail – bruk manuelt istedet
Innstillinger>Mail, kontakter, kalendere>Hent nye data – skru av for Push og velg Manuelt for den aktuelle kontoen.

Skru av LTE
Bor og ferdes du mest utenfor områder hvor LTE/4G ikke tilgjengelig kan du spare batteriet ved å skru av dette.
Innstillinger>Mobilnett – skru av for Aktiver 4G

_______________________________________________________

Da er det snart så søndagen min er over og natten skal brukes til opplading. I morra er det, for noen vinterferie, og oss resten av gjengen, jobb Winking smile 


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

