Hjem » Uncategorized » Alle skjønner vel at man må ha et økonomisk overskudd…?

Alle skjønner vel at man må ha et økonomisk overskudd…?

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,354 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

image

Så ble det kroken på døra. Jeg er sikker på at det kommer i gang drift igjen, men da håper jeg vi slipper å se mere kommunepenger bli brukt for at en liten gruppe mennesker skal få drive sin sport. Av antall mennesker som driver med friluftsaktiviteter så tør jeg påstå at det er en liten gruppe som bedriver denne sporten. Kanskje jeg tar feil…?

Det er mulig å si sin mening i lokal avisa nå Glåmdalen.

Dette skrev jeg:

Kongsvinger Golfklubb skulle vel ikke drives av kommunen? Så hvorfor skulle kommunen putte inn mer penger i dette?

Golfklubben er vel på lik linje med alle andre bedrifter avhengig av en bærekraftig økonomi for at det skal ha livets rett. Golfklubben i Kongsvinger har vel ikke da den økonomiske bærekraften til å drifte klubben lengre.

“Veldig trist. Kongsvinger har ett av landets fineste golfanlegg, og er svært populær i golfmiljøet.” Men anlegget er ikke populært nok til at det har nok medlemmer og tilreisende gjestespillere til at det klarer og bære seg økonomisk! Så hvor populært er det egentlig??? Kanskje det ikke hadde livets rett.

Nå har jeg gått mange turer rundt på Liermoen, har sett på spillerne som står utpå der og slår denne hvite ballen. Først så sammenlignet jeg golf med fotball, veldig lite interessant, er lite tilhenger av fotball. Men så tenkte jeg at minigolf er jo moro, hvorfor ikke prøve golf. En individuell sport der bare dine egne ferdigheter tar deg øverst på pallen…uten og ha kondisen til Bjørn Dæli, eller rettere sagt hadde, han må vel ha roet seg litt nå.

Men prisen for å spille golf på Liermoen er utover det jeg vil betale for en dag i ny og ne med golfaktivitet. Jan Johansen er inne på utleie av et golfsett for den som vil gå en runde, uten å stå med eget utstyr og medlemskap, kunne det vært noe for å få flere “kunder”?.

Inntektene må være større enn utgiftene, slik er det for alle. Også den vanlige mann i gata vet det at inntektene må være større enn utgiftene for at ting skal gå rundt. Og ikke alle har en rik onkel de kan støtte seg på når regnskapet ikke går opp. Nå sa onkel kommune nei, og det gjorde den rett i.

Siste ord er helst sikkert ikke sagt i denne saken, vi følger med.

Ha en god kveld


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

