Hjem » Uncategorized » Finner jeg igjen balansen så er jeg på rett spor.

Finner jeg igjen balansen så er jeg på rett spor.

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,354 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

Finne igjen balansen, så ille er det ikke…men trening gjør mester. 

image

Det er virkelig lenge sida sist jeg var ute og kjørte motorsykkel.

Det var vel i 2003 jeg tok lappen på tung MC. Den første sommeren kjøpte jeg sykkel og kjørte litt over 3000km den sommeren. Den neste sommeren ble det svært lite kjøring. Det ble ikke flere turer enn du kan telle på en hånd.

image

Men grunnen til at jeg ikke kjørte mer var ikke pga manglende interesse for MC, det var nok heller feil type sykkel.

Jeg hadde en slik som du ser på bilde GSX-R750.

Å ligge på tanken, ræva i været, hæla oppunder øra, er ikke en kjørestilling jeg liker veldig godt. Fikk jo krampe i fra nakken og langt ned i stortåa av å sitte slik. Tommelen ned

Yamaha FJ var derimot en knakende flott sykkel å kjøre. Vi var to voksne karer…karer?…to voksne gutter Smilefjes som blunker på sykkelen på turen i dag.

På våre helt fantastiske veier i vårt rike og velstående land så var det helt utrolig, tro det eller ei, noen ganske dype søkk i asfalten. Ikke noe du ser så lett føre du nesten er oppi dem, så jeg tenkte at nå smeller det i sykkelen og dempere…nope det gjorde det ikke. Sykkelen seilte over med oss to på som om de bare var noen små dumper, jeg ble veldig positivt overrasket Tommelen opp.

I dag var første gangen jeg kjørte en Yamaha FJ, og det var første turen på ganske lenge.

Ser frem til landeveisturer og teknisk kjøring, trening, sammen med TJ i tida som kommer. Det blir spennende og være med på “veien til lappen”. Jeg håper bare jeg har noe å bidra med, jeg skal forberede meg så godt jeg kan.

Det er litt igjen av sessongen ennå, vi ses på veien Hett smilefjes

Ha en fortsatt god kveld.


2 Kommentarer

  1. mormor sier:

    God tur og kjør pent🙂

  2. Knut Einar sier:

    Takk. Det ble en super tur🙂

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

