Hjem » Uncategorized » Vi bryter nok loven mer enn vi er klar over.

Vi bryter nok loven mer enn vi er klar over.

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,354 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

image

Trøtt bak rattet?

Vi har nok alle opplevd å være trøtte bak rattet, og vi har sikkert ikke tenkt på det å stoppe langs veien og ta en hvil heller.

Jeg har jobbe skift/turnus og har hatt pendlevei ved et tilfelle på 22mil og et annet på 16mil pr dag. Dette var tøffe tider, mye trøtt bak rattet. Skulle jeg ha stoppet oftere enn det jeg gjordet? Ja så absolutt. Jeg får si det da, at jeg stoppet når jeg måtte, men det var kun når jeg absolutt måtte.

Etter endt natteskift med 8mil hjem alene i bilen var det mange ganger jeg satte meg i bilen og ikke husket noe fra bilturen hjem føre jeg sto på gårdsplassen hjemme. Livsfarlig! Men hva gjør man, man presser på fordi man vil hjem og i seng etter nattevakter.

Pendling og rutinekjøring fra A til B er “trøttsomt”. Men turen jeg hadde tidligere i sommer/vår på 107mil da jeg hentet Bella var liksom ingeting det. Turen ned var jeg uthvilt for, turen hjem ble det naturligvis mange småstopper og lufte Bella. Men da jeg hadde ca 25 mil igjen hjem måtte jeg stoppe en halvtimes tid, litt mat og gå litt rundt på en parkeringsplass, men så var det full fart hjem igjen. Jeg var på reis i 18 timer den dagen.

Det sies, og jeg tror dem, at det er like ille å kjøre med promille som det er å kjøre trøtt. Jeg tror faktisk det er bedre å kjøre med en halvliter i kroppen enn for mange timer uten hvile på øyet.

Sykt smilefjes

image

Ellers så ser da værvarselet slik ut over området jeg bor i. Tirsdag og onsdag ser ikke ille ut, men vi får nå se.

Så langt har det ikke vært en dag uten regn…ikke som jeg husker.

Det knepper i kaffetrakteren, noen som som vil ha kaffe her, får vel sette på ei kanne da.

Smilefjes med himlende øyner


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

