Hjem » Bella » …det var ikke alltid jeg visste helt hvor jeg var hen…

…det var ikke alltid jeg visste helt hvor jeg var hen…

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,376 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

IMAG0083

“Opp og hopp du raske gutt…” Det var det første sønn fikk høre idag da jeg vekt’n, ikke god morgen, neida, “opp og hopp…” og vips så var dyna borte.

Hæææ? Neida neida, det er slettes ikke synd på’n. Klokka var 1245 når dyna forsvant. Da er det på tide og komme seg opp ja. Så Martin, Bella og jeg spant på oss skoa og labba i vei.

Utsikten du ser her er fra en elgepost. En historie fra den elgeposten skrev jeg om i Bygdebladet, det er ei stund sia, mange år faktisk, føre bloggen.

 

HundefjesNoen bilder av terrenget vi gikk gjennomHundefjes

IMAG0084

IMAG0085

IMAG0086

IMAG0092

IMAG0095

IMAG0104

“Skar’n væra ærlig…og skal en vel, så må jeg innrømme at det var ikke alltid jeg visste helt hvor jeg var hen. Nå er det ingen fare for å gå seg vill oppi der, tror jeg, for uansett hvor du går så vil du møte på en vei. Det er bare det at turen kan bli lang. Nå ble ikke turen lengre enn han skulle for oss, litt retningssans har jeg…litt Smilefjes som blunker 

 

IMAG0089

Så traff vi på en morsom sak, grein, buske, buskevekst. Det var nok en liten busk. Men se hvordan den vokser.

Det ser ut som om busken har vært uheldig i startfasen av livet sitt, født på skyggesiden av en stor stein. Den hadde noen tøffe år på å vokse seg stor nok til og komme over steinen, ut av skyggen og inn i lyset. Så har busken brukt litt tid å finne retningen i livet sitt for så å strekke seg opp mot lyset, mot nye høyder.

Ut av skyggen og inn i lyset.

Vi er nok er mange som kan sammenligne oss med denne busken, vi er nok ikke så ulike. Noen blir født på solsiden, andre må gjøre som busken, jobbe hardt og instendig for og komme seg frem her i verden. Noen lykkes, andre ikke.

 

-Bella finner vann-

IMAG0094

IMAG0101

IMAG0102

IMAG0103

Det var ikke det reineste vannet, men pytt pytt. En tur innom Lier Fløyta skyller vekk myrvannet og gjørma føre vi kommer hjem.

 

-Turdeltakerne-

IMAG0098

HundefjesIMAG0100

 

Det var 1.mai det. Hva været angår så har vi hatt sol, regn, vind og snø…ja SNØ, på turen som varte i 2 timer og 35 minutter. Det var ikke så mye vilt vi støtte på heller, men en og annen fugl fløy opp foran oss. Og ja, det var en elg som sprang gjennom et tett kratt ikke mer enn 15-20 meter fra oss, da kan du si jeg hadde hjertet i halsen.

Da ønskes en god natt og en fin start på den nye uka.


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

