Hjem » Historie » Slapp med skrekken. (liten fortelling)

Slapp med skrekken. (liten fortelling)

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,373 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

I ei mørk bakgate står det en lumsk kar. En slik du ikke vil møte seint om kvelden, aleine. Han har aldri stått der før, det er første gangen. Han har bare streifet forbi der noen ganger, han trives ikke i de gangene, men nå har han ikke noe valg.

Den lumske karen går litt frem og tilbake, rastløs. Det kommer og går mennesker forbi hele tiden, men det kommer aldri den rette. Det er noen helt spesielle han ser etter.

Spill inn

Han går frem og tilbake litt til, må endre posisjon så ingen ser at han står og speider…

Han blir utolmodig og han blir mer og mer frustrert over at folk ser på han når de går forbi, han fristes til å sette inn støtet, men holder tilbake så godt han kan, det er ikke rette klientellet som passerer.

Så blir det helt stille og ingen kommer forbi i den mørke korridoren lenger, har de lagt merke til at han står og speider?

Pokker’n!

Han bestemmer seg for å gå, kanskje komme tilbake en annen dag. Kanskje velge et annet sted å stå. Pokker’n…

Så går den lumske mannen. Fjellreven bukser og en rød strikkegenser var alt jeg så forsvinne ut utgang og ut på gata. Jeg puster lettet ut over at jeg slapp unna med skrekken.

Ædda-bædda

Huff og huff. Lumske karer er ikke moro å møte på nei. Men nå var det ikke farlig denne gangen da, den lumske karen var meg som sto og ventet på at frue og sønn skulle komme fra legekontoret tidligere idag.

Da den lumske karen gikk, det var da jeg ble kald og gikk til bilen og satte meg. Men det ble da en liten historie av det.

Ler så jeg ruller

Ha en fortsatt knatrende god ettermiddag.


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

