Hjem » Uncategorized » >Egentlig fornøyd med og bli hjemme.

>Egentlig fornøyd med og bli hjemme.

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,376 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>

Vinterferie…

Ja nå har det blitt den tida på året igjen da det er vinterferie. Veiene er stappa med biler som skal til fjells. Det hørtes kanskje ut som om det var bilene som skulle til fjells, men det er vel folk som skal til fjells…jo litt rett hadde jeg, bilene skal jo til fjells de også.

Å jeg synes jeg ser for meg veiene nordover nå. Lange rekker med biler, kjørt av mange med dårlig køretrening.

bilk_-250_785196a

Men kjøretrening og erfaring har flere sider, noen har god erfaring fra kjøring i store byer og veldig lite erfaring med kjøring på landeveien. Andre har landeveis erfaring, jeg liker meg dårlig inne i store byer. Som foreksempel inne i Oslo som blir den “storbyen” jeg har mest tilknytning til, der liker jeg ikke kjøre og gjør det kun når jeg må. Det er liksom ikke plass til og strekke ut gira (beina) der. Derfor holder jeg meg vekk fra gatene så sant jeg ikke har et ærende der.

Nå i disse vinterferie og fjell tur tider så jeg glad, ja veldig glad faktisk, for at jeg ikke skal nordover eller mot noensomhelst fjelltopp. Jeg skal koke kaffen min her hjemme på kjøkkenbenken og drikke den ute i sola på min egen veranda, så sant det ikke blir permafrost igjen…-25’C  Trist fjes 

Bilen skal få stå mest mulig denne uka, jeg satser på og ta helt fri…fri fra…? hmmm…jo fri fra vekkeklokkaSmilefjes 

untitled

Om du skal nordover da så kjør pent og ta deg god tid…det er FERIE!

 


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

