Hjem » Uncategorized » >Som å skyte seg i foten når en kommenterer dette…

>Som å skyte seg i foten når en kommenterer dette…

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,373 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>

"Ikke kom hit og lær deg språket, tilegne deg kunnskap/utdanning eller hvis at du kan klare deg sjøl…"

Jeg synes det hele lukter av en lov som vi ikke vil vedkjenne oss, men som så absolutt er til stedet…janteloven!

Ikke tro at du er noe, kan noe osv!

Egentlig så tror jeg at regjeringen og våre statsoverhoder er redde for Amelie. Ho har vist en evne til og klare seg sjøl, i skjul, tilegnet seg kunnskap og en utdannelse som matcher, vil jeg tro, mange av de som sitter på tinget.

Men folk er rare. De gangene jeg har vært kritisk mot innvandrere som er kriminelle, de bør sendes hjem tvert, så har jeg fått så hatten passer…rasist osv, men når jeg nå tar Amelie i forsvar, så møter jeg samme motbøren. Amelie er vel en slik innvandrer som vi vil ha til norge, en som faktisk lærer seg språket og våre veier, integrerer seg i samfunnet. Men problemet er vel det at ho har klart det sjøl uten at politikerne kan ta på seg æren.

Amelie har brutt loven, det er det ingen tvil om. Men i motsetning til, store deler av våre andre legale eller illegale innvandrere, så har ho ikke belastet samfunnet med kriminelle handlinger eller distribuert narkotiske stoffer på gata, ho har vært en "mønster innvandrer", hvis vi kan kalle det det.

Jeg synes Amelie skal få bli, ho bør være et bevis og en oppfordring til andre som ønsker å bli i norge så bør man følge hennes eksempel. Da ikke med at man skal leve i skjul, men integrere seg med det norske samfunnet, lære seg språket og tilegne seg en eller annen form for kunnskap slik at man kan være med og bidra i samfunnet.

 

Slik ser jeg på saken. Vil gjerne høre hvordan du ser på dette.

 

Ha i alle fall en god dag.


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

