Hjem » Uncategorized » >Lett å prate om lojalitet…

>Lett å prate om lojalitet…

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,354 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>

Terje Høili, jeg er lojal mot lommeboka mi, ikke mot sentrum eller en gitt handelsstand. De butikkene som gir meg mest for pengene er de som får pengene mine.
Å være lojal mot en handelsstand/næring/butikk vil si at man ikke kan se på prisen hver gang man går inn i en butikk, prisen er ihvertfall avgjørende for hvor jeg kjøper det jeg skal ha. Og det har seg slik at når man tar en tur til Sverige så får man mer i kurven sin enn når man handler i eget land. Riktignok er noen varer billigere eller har samme pris her som i Sverige, men totalt sett på en storhandel så blir en tur til Sverige billigere.
Sjøl om mange har bra økonomi (gjennomsnittlig årslønn 430.000kr) så er det mange som er prisbeviste, mulig folk er litt i det opprørske hjørnet også når dem tar turen over til naboen og legger igjen pengene der istedet for i sin egen by.
Men det er lett og prate om lojalitet når man har en formue på 3,4 milliarder…eller hva Terje?
“Grensehandelen knuste alle rekorder i sommer, og ifølge SSB var hele 49 prosent av all grensehandel mathandel. I 2009 la nordmenn igjen 5.4 milliarder kroner i Svinesund, Strømstad og Nordby. Denne handelslekkasjen må stoppes, mener Terje Høili. Han mener også at Fredrikstad kan tilby mye av det samme mange drar over grensen for å skaffe seg.”
Tid for frokost, mat jeg har kjøpt…ja nettop, i Sverige!

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

