Hjem » Uncategorized » >Perfekt timing.

>Perfekt timing.

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,376 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>“Det var så akkurat så det gikk, helt utrolig!”


Da jeg sto opp idag så var det full vinter ute. Men så utrolig fint det var, kun 10 kalde og lett snøvær…dette måtte jo være den perfekte vinterdagen. 


Finnes det noe slikt som en perfekt vinterdag? 


En perfekt vinterdag er da du slipper å gå ut i snøværet, hvor du bare kan sitte inne med kaffekoppen i hånda og se snøen suse forbi vinduet. En perfekt vinterdag er når det er sånn passe kaldt, akkurat så kaldt at det er tørt og fint i snøen, akkurat så kaldt at varmepumpa holder huset lunt, akkurat så kaldt at saltet ikke biter på veien. En perfekt vinterdag er faktisk akkurat som dagen i dag. 

«også at det skulle passe akkurat da gitt»  

En velkjent lyd hørte jeg når sto opp idag, den første jeg hørte var varmepumpa som dure på utsida veggen, da jeg hører at pumpa går så veit jeg at det ikke har blitt superkaldt i løpet av natta, men den andre lyden jeg hørte var motoren fra traktoren. Det var papsen som kom og kjørte opp veien her, lyden av traktor’n er like god som lyden fra varmepumpa, ikke engang E6 er så jevn og fin som veien ned til oss nå. 

«i all min hast tittet jeg ut» 

Mens jeg snurret rundt på kjøkkengulvet i full fart så kastet jeg et lite blikk ut. Der satt Nissen på samme sted som han gjordet i går, lurer på hva han venter på…Rudolf? 


Jeg er redd han blir sittende lenge og vente, men skulle Rudolf dukke opp så bør dem komme seg av gårde i en fei, for når fruen ser at dem har reist med blomstervogna hennes så har ikke Rudolf brukt for rød nese lenger, da blir det månelyst! 


– mere kaffe fyller koppen min fra Røros – 

Men føre alt dette, føre lyden av varmepumpe og traktor, så hadde jeg kjempeflaks…for en timing! Jeg satte på kaffen og fant frem lefse og egg jeg hadde kokt i går kveld, og midt oppe i morgenstell, fuglekvitter på denne perfekte vinterdag…
…så ble kaffen klar akkurat samtidig som jeg hadde smurt ferdig lefsene mine🙂 For en timing, for et sammentreff…på en så perfekt dag! 

Med varm kaffe i Røros koppen min, to lefser i hånda og fri tilgang til fjernkontrollen, så satte jeg meg ned i go’stolen foran tv’n. 







En perfekt dag er når go’koppen fra Røros er fylt med varm kaffe, et par lefser i hånda, og vinterdagen suser forbi vinduet. 

«for en timing, lefsene og kaffe klart samtidig» 

:-) 
Ha en fin dag


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

