Hjem » Uncategorized » >Ingen fare, jeg bare skvatt litt.

>Ingen fare, jeg bare skvatt litt.

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,358 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>

Snø i natt. Javel, det får en vel bare ta med seg, det er snart så vi trer inn i svarte vinteren. 


Jeg setter meg i bilen som jeg bruker å gjøre og legger i vei til jobben, praksis jobben, jeg trykker på pedalen til høyre som jeg bruker å gjøre og suser i vei. 


Jeg kjører noen hundre meter og tenker ikke mer over at det har kommet snø på veien. Radioen er på og Radio Norge fyller bilen min med musikk og nyheter, som vanlig. 
Når jeg kommer til krysset så bremser jeg ned og svinger ut på asfalten, det vil si at det er asfalt under snøen. Jeg trykker videre i vei, på gassen, og gjør som jeg bruker å gjøre. Jeg har ikke merket noe til at det har blitt glatt på veien, ennå!


Neste kryss jeg kommer til er det litt verre med. Her er det mer trafikk og biler med varme motorer som blir stående og vente på at det skal bli klart i kryss, varmer opp snøen på veien slik at dette blir til is, du har sikkert lagt merke til at det blir ekstra glatt i lyskryss. 


Så i det krysset merket jeg at vinteren hadde kommet, og at underlaget ikke var som det var i går. Det var ingen farlig situasjon eller fare for uhell, men jeg skvatt til litt da jeg hørte ABS’n dirra da jeg trykte inn bremsen, det var første gangen i år. 
Så da har det vel blitt vinter da, og vi får kjøre deretter. 


Jeg har 19 vintre bak rattet uten ulykker, denne skal ikke bli noe unntak! 


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

