Hjem » Uncategorized » >"så lenge du ikke har for mange hull og holder meg varm, så er vi kompiser"

>"så lenge du ikke har for mange hull og holder meg varm, så er vi kompiser"

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,354 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>Øya glir opp så vidt det er, jeg kjenner litt på lufta i soverommet. Kan jeg kjenne om det er kaldt ute i dag ved å føle om det er noen temperaturforandringer i lufta…inne? 


Nei det er umulig å kjenne om det er noe forskjell fra da vi la oss, har det blitt mildere? Jeg drister meg til å sette den ene foten på gulvet…ikke spesielt kaldt det heller. 

Jeg drar på meg noen altfor slitte joggebukser som burde vært pensjonert for lenge siden, men jeg har ikke hjerte til det, slitte jobbebukser har en tendens til å svøpe seg rundt deg på den mest behagelige måten. Akkurat som om den ber så pent den kan om «vær så snill, ikke kast meg ennå», ingen fare joggebukse, så lenge du er uten for mange hull og holder meg varm så er vi kompiser. 

For å være helt sikker tar jeg på meg raggsokker, det var -8’C da vi la oss i går så jeg tar ingen sjanser da jeg tar stegene ned trappa fra 2.etg og ned til stua. Vinteren er ei lumsken tid! 

Ahhh varmepumpa går da, den suser så fint på veggen. Da er vi ihvertfall under/over -20’C ute…inne er det forbausende godt og varmt. 
Jeg beveger meg videre til do, den ligger i gangen, lengst vekk fra der pumpa henger. 

Der…der får jeg se det som jeg fryktet! 
Jeg kjente det ikke oppe, jeg kjente det ikke i stua, men når jeg så gradestokken så fikk jeg det midt i fleisen….vi har krøpet under -10’C i løpet av natta!!!








Jeg var litt mistenksom da jeg så dette bildet når jeg var
på vei til do, verandaen hadde en noe unormalt stor 
vinterpels på seg. 

Kampen er i gang og tiltak er gjort for å holde vinteren og dens grufulle minusgrader så utsiden av huset. Her sitter varmepumpe på veggen, isolasjon på loftet og skulle det bli for kaldt så har jeg en vedovn stående på gulvet som er klar for et hett oppgjør med vinteren og det skulle bli for kaldt og pumpa skulle stoppe…vi leker ikke motstandskamp, vi gjør det skikkelig! 
Da er dramatiseringen av en kald vintermorgen over. Nå skal jeg først svinge meg i dusjen og etterpå stupe en tur inn i kjøleskapet. 

Ha en fortreffelig søndag alle sammen. 

2 Kommentarer

  1. >Når jeg leser det her er det veldig godt å være i Tyrkia. Her er det 25 grader varmt!Sender deg litt sol!🙂

  2. Min Blogg sier:

    >Tusen takk for det, det trengs for her er det -7'C nå😦

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

