Hjem » Uncategorized » >Er det slik det kjennes?

>Er det slik det kjennes?

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,359 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>



Jeg sitter her i stua mi, jeg har fått en pose med KIMs…Potet Sticks, en hel pose bare til meg. Roen har falt over sjelen, det var godt å få helg. Jeg sitter og koser meg med min pose med KIMs, det er godt å endelig sitte sånn som jeg gjør nå. Det har vært en etterlengtet følelse i mange år…mange mange år, måtte den alltid forbli slik, den gode følelsen. 



Jeg sitter på en fredag og gleder meg til mandag, er det slik det føles, å ha det bra, og glede seg til neste ukedag? Følelsen er fremmed, nesten litt skremmende…å se frem i tid og glede seg. 

Jeg er godt nede i posen min med KIMs kos. Hellstrøm er akkurat ferdig på tv, jeg zapper litt rundt for å finne noe annet å se på. Jeg begynner på kanal nr1 på tuneren min. 
Stua mi fylles opp med musikk, jeg vrir opp volumet og lar hele kroppen fylles opp med toner fra de fantastiske menneskene som deltar på Beat for Beat…jeg må ta av meg genseren, kroppstemperaturen stiger nesten til feber jo flere sanger jeg hører. For et engasjement…for en glede disse menneskene har i seg…for en glede de sprer rundt seg…av med genser’n. Jeg ligger på sofaen med fjernkontrollen i hånda…volumet stiger i takt med musikken…øynene blir alt annet enn tørre, godt jeg ligger ellers så hadde «øyevannet» flommet over. Det må da ingen se…gutter…menn kan da ikke reagere slik! Det ville da ha vært uhørt! 


Jeg tømmer i glasset 
det er en mørk kveld
lysebrun veske ligger det i glasset

Svelger, jeg svelger den brune vesken
den renne lett ned
den brune veske fjerne livets verken


Jeg liker å se mennesker ha det bra rundt meg
å le sammen med andre gjør meg glad
livet er for kort til å mistrives
men noen ganger føler jeg meg bare trist og lei

Den brune veske er på vei inn i årene
varmen brer seg utover i ansiktet
jeg kjenner problemene løftes fra skuldrene
men på vei ned møter den brune vesken tårene…




Kan det hende det er den brune vesken som gjør meg litt rundere i kantene, kan det være at jeg har hatt en veldig fin uke…kan det være for at jeg har tatt helga og ser frem til mandag? 
Noe har vippet meg litt av pinnen.




Akkurat nå er ordene om at «ikke se deg tilbake, se frem…» det er en Life Line jeg holder meg hardt og intenst til…den kommer jeg aldri til å slippe. Se fremover, la lagt kort ligge, i bunken ligger bare nye kort! 






Ønsker alle en fortsatt god kveld :-) 


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

