Hjem » Uncategorized » >Stor affeksjonsverdi…med litt sot på seg.

>Stor affeksjonsverdi…med litt sot på seg.

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,376 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>



Han lille troll gubben her, lykketroll er det vel, har en stor affeksjonsverdi. 

Dette trollet her hang i bilen til bestefar i midtspeilen på den gamle Volvo’n i mange år. 

Da bestefar ikke kunne kjøre bil lengre så fikk jeg bilen, min MB300TDT hadde ei dårlig automat girkasse, men det viste seg at gamle Volvo’n hadde rust rundt boltene til akslingene. Med et slikt rustangrep så var det ikke verdt å reparere for å få den igjennom EU-kontrollen. 

Men trollet som alltid hadde hengt i speilen tok jeg med meg inn, det skulle ikke følge bilen til skroten nei! At trollet har en sot lignende farge har sin grunn. Det var noe rart med Volvo’n til bestefar, den gikk ikke uten at pipa var tent…eller var det bestefar som ikke kunne kjøre uten pipa? Litt usikker der, men da bestefar gikk opp i garasjen så hørte man aldri at motoren startet uten at pipa var tent, dem var kanskje like avhengige av pipa begge to. 
Derfor har vår lille venn trollet en tendens til sot farge på seg, du kan si han har vært «trollet» i røyken hver gang bilen skulle på veien. 


Ellers idag så har det vært ganske stille. Det har vært mye vær idag, til og med sol har vi sett, slettes ikke verst. Men det var litt tidligere idag, i efta har det pøse på ganske bra kan du si…25mm. 

Fått brev i fra nav da, innkalling til info møte ang kurs. Så da får vi se om det blir kurs snart, men man må innom et intervju så det er ikke garantert at jeg får plass, får krysse det jeg har. 

Kaffe besøk hadde vi nå på slutten av dagen også. TJ og KM kom en tur, og de hadde med seg resten av Beck filmene. Tru det skal bli moro å følge Martin Beck og Gunvald Larsson i de neste filmene, vi har litt å se igjennom…14 filmer. 

Nå skal jeg bytte ut pc med tannbørste og komme meg i seng. 


God kveld/natt. 


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

