Hjem » Uncategorized » >Flisa og Biltema tur.

>Flisa og Biltema tur.

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,359 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>

Flisa og Biltema tur
Så ble det tur til Flisa og Biltema idag da. Det begynte med en fin rolig tur på landeveien.
Da vi kom opp var det en som hadde veldig lyst på ei pølse, ettersom jeg ikke hadde spist noe frokost så begynte kroppen å gi signaler om inntak av noe å spise. Pølse på tur…ja! Men det ble ikke bare pølse, da vi kom inn på stasjonen så fikk Martin øye på denne filmen MOBY DICK versjonen fra 1956 med Gregory Peck & Orson Welles…den ble med meg hjem ja…du hadde vel ikke trodd noe annet? Nei, det trodde ikke jeg heller. Jeg har ny innspillingen fra 1998 med Patrick Stewart i rollen som Kaptein Ahab, det som også er litt morsomt er at Gregory Peck faktisk er med i denne filmen også, men da som presten som holder Gudstjeneste til hvalfangerne.
Her er dem…viktige filmer i samlingen! 
Men så var det syklene da, jeg var litt usikker på om vi skulle få med oss de i bilen. Første tanke var jo å henge dem på sykkelstativet…bummer…de kommer i flatpakke! 
Så inn der skulle vi altså ha med oss de to store pakkene med sykler…
…det gikk med et skrik, og en hel del omplassering av ting i bilen. Fint med multi van, da kan man gjøre om seter hit og dit så man får gjort om bilen til det man trenger den til…vare bil, nesten mini buss…eller en blanding av de to🙂 Men det skjedde noe med bilen etterpå så mer en det skryter jeg ikke av den idag😦
Det som skjedde var at vinduet gikk ned bak, men ikke opp igjen. Med 5 mil å kjøre hjem så satte jeg meg bak ved vinduet og fruen tok rattet, dette gjorde vi for at unga ikke skulle bli sittende i trekken og bli sjuk. Det verste jeg veit er når unga er sjuke, og hver gang dem er det så sier jeg at jeg skulle så gjerne tatt over feber og smerter hvis jeg bare kunne, men slik går jo ikke. Men idag fikk jeg muligheten til å gjøre noe med det, jeg kunne sette meg sjøl i trekken de 5 milene hjem istedet for unga, så blir jeg sjuk nå så har jeg faktisk kunne tatt sjukdommen istedet for unga…men hva blir verksted regninga på tro? Det blir vel verre enn noen grader i feber det. 
Sykkel montering
I full gang med å montere sykkel. Gikk greit det, var ikke så mange løs deler. 
Det som tok mest tid var å få den ut av esken og justering av bremsene. 
Silje fikk kurv på sin så dem skulle se forskjell. Også kjøpte vi sykkel stativ og låser. 
Godt var det å komme hjem og få seg litt mat etter tur og montering. 
Nå tror jeg at jeg går inn på kinoen min og ser MOBY DICK med Gregory Peck. 
Prøve å glemme gamle ødelagte biler…pokker’n så rart at det ikke kan gå en dag uten at det er noe dritt i lufta gitt…en lotto gevinst på en anseelig sum hadde kunnet rettet på så mangt…eller en vettug jobb!!!
God kveld. 

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

