Hjem » Uncategorized » >Bulder og brak for et vær det var i natt.

>Bulder og brak for et vær det var i natt.

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,380 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>»UNGER!!!» Ropte jeg opp i trappa, «nå er det kvelden!». Tenkte vi skulle begynne å vri døgnet litt tilbake igjen etter at det har sklidd ut veldig siden unga fikk ferie. Klokka var vel mellom 23 og 24 i går kveld da vi bestemte oss for å gå til sengs. Unga ordner seg og vi sier natta.

Fruen og jeg går ned….-tar meg jammen en boks til jeg, så koser vi oss litt føre vi går opp også. -Gjør det du, sier fruen til meg. Vi setter oss i sofaen og ser på tv. Så….pip pip…men i all verden, meldinger nå så seint! Hvem er sjuke nå da…bruker å være noen som er dårlige når det er aktivitet på mobilen så seint. Martin…melding fra Martin…hmmm…hva nå? Jeg durer opp trappa…..bruummm brum….neida, jeg løper opp trappa….pust pes….det var mer riktig lyd det. -Hva er det Martin, spør jeg. -Det lyner skikkelig over onkel der borte, sier Martin. Lyner? Jeg har ikke sett noe lyn…ups…der var det ja, kommer det været hit så blir det ikke noe koselig her, men vi får håpe det går rundt oss. Silje kommer også ut fra rommet sitt og er litt engstelig. Jeg beroliger dem med at hvis det blir verre så kommer vi å henter dem, så kan alle sitte i stua sammen.
Jeg går ned igjen. Det går kanskje 10 minutter så skjønner vi at været er på vei rett mot oss…pip pip…det er fra Silje….vi bestemmer oss for å samle oss sammen i stua.

Den øl boksen min gikk rett i vasken, ihvertfall halvparten av den, det som var igjen når uværet kom. Jeg liker å være klar i toppen når det kommer uvær ja, man veit aldri, slår det ned så må man fort ut, greit å ikke være på snuble fot da.

Det komme et vær over her som jeg ikke har sett på lenge, må være flere år sida det. Men vi er raskt ute med å dra ut strøm til alt elektrisk utstyr så jeg tror det har gått bra her, har ikke merket at noe er ødelagt ihvertfall.

Vann på flasker er det første vi ordner når vi må dra ut pumpa i kjelleren.

Er så tungvint uten vann så, får jo ikke dratt opp i do engang😦

Men som sagt så har det gått bra her, det nok de som har større ringvirkninger etter denne natta enn vi har.

Nå regner det…blir inne dag da…film? Jepp!

Ha en fin formiddag.


Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

