Hjem » Uncategorized » >idag kom Måne til oss

>idag kom Måne til oss

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,354 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>Så kom endelig dagen som Silje hadde ventet på så lenge, idag kom Måne til oss. Det var ei spent jente som satte seg i bilen idag da vi reiset til Slåstad for å hente kanin. Det var litt etter klokka 11 vi satte oss i bilen, vi skulle innom butikken føre vi reiste og jeg begynte å se på klokka, vi hadde avtalt å møtes klokka 12, når vi kom på Sander så var det omkjøring pga ei ulykke, vi valgte å kjøre en grusvei som var merket Slåstad, men jeg hadde aldri kjørt den veien der før, så jeg visste ikke hvor på Slåstad vi kom igjen. Men det var ikke noe problem, jeg kjente meg igjen når vi kom frem til den asfalterte veien igjen -vi skal til høyre! 


Vi var veldig spent da vi svingte inn på gårdsplassen. Vi ble møtt av en annen liten tass da døra gikk opp, en liten gutt på 9 mnd som het Morten, det er en Amerikansk Cocker Spaniel. En ordentlig trivelig liten tass med samme lynne som Timmi’en vår, litt skeptisk de første minuttene, men verdens beste kompis bare han fikk hilst :-) 

Vi fikk med masse utstyr til Måne, det var høy, flis og mat, sele og bånd osv. Så ble det en kaffekopp på terrassen, den varte fra klokka 12 til klokka ble over 15 på eftan, men slik blir det når man får en trivelig kaffekopp i trivelig selskap, da er det ikke lett å avbryte. Takk til Nina for alt utstyr og kanin idag. 

Hjemturen gikk fint. 
Måne satt stille og rolig i buret til vi kom hjem, jeg vil nok kanskje tro at det ikke var noe moro å sitte der i detta plastburet uten flis og høy. Godt var det da at turen ikke var lang. 

Da vi kom hjem så gjorde vi de siste forberedelser på buret føre Måne kunne flytte inn. Vi hadde byttet netting på døra med en som var litt grovere, så den skrudde jeg på når vi kom hjem, fikk ikke gjort det før for jeg måtte kjøpe skruene på samme turen som vi hentet Måne. 

Silje ordner opp her. 

Der har Måne kommet til sitt nye hjem. Det var nok uvant, han gikk rundt og snuste på hele buret det første han gjorde🙂 Silje tok bilder. 

En liten tass som smelter alle og enhver. 

Buret har vi også fått, så det kan vi takke Ulrika og Bernie for. 

Borte…Måne gikk inn i det andre rommet. 
Men det var en som ikke hadde spist noenting på hele dagen, så da vi var klare med Måne så måtte vi slenge i gang grillen. Da var klokka 1745, det er lenge å gå uten mat. Så frokost ble det i form av grillmat. 
Grillsjefen passer på grillen her. 

Da vi satte på toppbordet så var det en liten baktanke med å dra rekkverket litt innpå veggen, du ser sikkert hvorfor…det er der grillsjefen setter fra seg sin «styrkedrikk» når han griller ;-) 

Martin var assistent og sørget for at jeg ikke sovnet over grillen, han har mye å fortelle om. 

Alltid hyggelig å grille. Da koser vi oss, snakker og ler sammen, jeg er sikker på at dem hører oss i hele bygda. Men det får gå :-) 

Denna er min! Kjære vene så godt :-) 

Jada…vi har lært hvordan vi skal gjøre av Nala ;-) 
Og Timmi synes det er helt greit. Etterpå sitter han ligger han i sofaen 
ute med oss og har det sååå bra, viktig det, man skal ha det bra. 
Ja de dagene har bein å gå på, jeg får ikke før starte dagen (idag 0605) føre den er ved veis ende. Skal det fortsette slik så blir livet kort…huff…nei ikke si slikt da gutt! Det som er viktig er at man fyller dagene med ting man ser tilbake på med glede, da gjør det ingenting om dagene flyr litt avsted. Ser du tilbake på dagene med slit og fordervelse så er det ikke så moro at dagene flyr, for min del så håper jeg at jeg er ferdig med slike dager. 
Kos dere utover kvelden folkens, så ses vi snart igjen. ;-) 

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

