Hjem » Uncategorized » >En god utvikling på dagen…

>En god utvikling på dagen…

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,376 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>

Joda, sjøl om været ikke var av det beste idag da vi stå opp så ble det bare bedre og bedre utover dagen. Jeg synes nesten det har vært godt at det har regnet slik som det gjordet idag, det har fått kjølt ned lufte veldig fra igår, da var det godt og varmt ja. Før så klagde jeg veldig over at det var for varmt, men det har jeg vel ikke gjort nå tror jeg. At jeg har nevnt at «idag er det jammen varmt» det har jeg nok gjort, men klage over varmen…nei det tror jeg ikke at jeg har gjort til nå, det har ihvertfall ikke vært meninga. Jeg koser meg hver dag nå jeg…det skal sies at det er litt for varmt på soverommet når vi skal legge oss….-hva sier du? Nei nei, det er ikke derfor at det for varmt, din luring😉 Nei det er nok for at vi har svart blikktak tenker jeg. I går så var det 27.3’c på soverommet da vi la oss, og vi legger oss ikke så tidlig så det rommet holder godt på varmen ja. Vinduet står oppe hele tida det, men det hjelper ikke mye, men idag tror jeg det skal bli skikkelig godt å legge seg, nå tenker jeg det ikke er mer enn sånn ca 25’c der inne.



Så ble det en liten film idag da, sånn utpå dagen engang da det var dårlig vær.
Her er det som på kino, litt bedre synes jeg. Filmen koster 99kr, det vil si at det koster 3 stk filmer, brus har jeg i kjøleskapet, og litt godt ligger i skapet. Jeg har sjøl kontroll på lyd og bilde, jeg bestemmer filmene sjøl og det er ingen som forstyrrer under filmen. Bilde er ikke like stort som på en kino, men til gjengjeld så har jeg ikke så langt frem til skjermen heller, lyd har jeg så det holder. Med 7.1 surround så er det nesten som å sitte inne i filmen i det lille kinorommet vårt, meget tilfredsstillende. Skulle gjerne brukt kinoen på Kongsvinger mer, men med billettpriser på snart en hundrings så blir det dyrt når alle skal se film, det blir ikke mye igjen på 500 lappen hvis hele familien her skal ut på kino :-( 
Da er det greit med eget utstyr. 
🙂
Litt ugang har jeg fått gjort idag også da. Har endelig fått på toppbord på verandan, heter det toppbord? Hmmm…ja uansett da så tok jeg å fikset det sjøl idag, skulle egentlig ha med meg bror på detta, men jeg tenkte at noe må jeg da klare sjøl også, sjøl om dette går under «Knut Einar gjør ting han hater». Dette ble nok ikke like fint som hvis bror hadde blitt med, men det får duge. Bror har veldig øye for detaljer og hvordan ting skal være, han er flink, men så liker han å pusle med slike ting da, jeg liker best en plast dings på størrelse med to A4 ark…også kalt laptop :-) 
Men nå er da toppbordet på plass, slik vart det og slik skal det få være nå! Det ser ihvertfall mye bedre ut nå enn når rekkverket var «nakent». Men det er en ting jeg skal bytte, det er skruene, de må være tre ganger så lange, men med drillen så er det fort gjort. 
Kaninburet fått ny plass. 
Idag har vi gjort klart kaninburet, vi har flyttet det dit det skal stå. På denne veggen så står ikke buret midt i sola på dagtid, kaninen vil få morgensola og ettermiddagssola/kveldssola her. Og på vinteren så står buret veldig fint her pga snømåkinga. Men vi har også muligheten for å lage inne plass til kaninen i fjøset, det er en bås der som oldemor har hatt høner i. 
Nå ser det jammen ut til at vi får kaninen på tirsdag🙂 Silje er veldig spent, og det er vel ikke helt fritt for at vi andre også er litt spent. 
Så har dagen gått igjen, jeg har ikke sett på maken å fort disse dagene går. Jeg får nesten ikke snudd meg rundt føre halve dagen har gått. Og når du da svimser rundt et par ganger i løpet av dagen så forsvinner dagen fort. Men nå sitter vi her i stua vår og prøver å få ungene i seng, som forståelig er så er det litt vanskelig å avslutte dagene når man har ferie, det synes jeg også det. :-) 
En god kveld til dere alle sammen.

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

