Hjem » Uncategorized » >Skal vi skifte olje på bilen? Ja det gjør vi :-)

>Skal vi skifte olje på bilen? Ja det gjør vi :-)

Follow Knut Einar on WordPress.com

Nettstedstatistikk

  • 46,373 hits
Populære norske blogger
MC Mot Mobbing.22. mai 2016

>

Føre vi setter igang med oljeskift så vil jeg at dere ser etter om dere har en slik i bilen. Ikke bare kan denne hjelpe andre hvis du kommer oppi en ulykke, men den kan også redde DEG hvis du sjøl skulle kjøre av veien og ligge der bevisstløs. I militæret har man førstehjelpsutstyr i lommene sine, men det er ikke til andre! Det er ment til deg sjøl, og for at andre skal bruke det du har i egne lommer på DEG. Så se etter om du har en slik i bilen din, det er nok mange hjelpende hender langs veien hvis du sjøl skulle kjøre ut og ødelegge deg, men det er ikke sikkert de har med seg rett utstyr, da kan det være greit å ha ordna slikt på forhånd sjøl. Tenk litt på det :-) 

Denne kjøpte jeg hos G-Løkken på Kongsvinger for kun kr 99,-

Da vi kom hjem så fikk Timmi resten av isen til Anne Grethe. Gleden var til å ta og føle på🙂

Der er vi iferd med å tappe av gammel olje. Den var svart og har vel strengt tatt gått litt over tida. :-( 
Der er oljefilteret lokalisert. Får jeg opp det svarte lokket der nå så er det bare å bytte innsatsen. Lett som en plett. Men det viste seg at jeg måtte leite rundt hele huset for å finne ei tang som var stor nok til å gape over det der. Fant ei tang etter mye frustrasjon, og lokket kom opp. 
Det er vel ingen tvil om at her trengs et skifte av filter. 
Genuine olje og nytt filter. Har hørt om eller sett denne olja før, men hvis den selges hos en Opel forhandler så er det sikkert bra på bilen. 
Der er filter innsatsen…eller der innsatsen skal sitte er vel mer riktig å si. 
En liten inspeksjon av bunnpluggen. Ikke noe metall spon å se på den, da står det vel bra til med motoren da, håper det :-) 
Det var da en skikkelig tømmetut på denne oljekanna, sølte ikke en dråpe denne gangen, som jeg bruker å gjøre ellers. 5 liter gikk det på motoren min som er en 2.2L bensin. 
Se der er jeg ferdig gitt. Det er jammen godt, da går det vel noen mil føre jeg må gjøre dette igjen🙂 Nå er vi klare for ferie tur i sommer. 
Men nå skal jeg slenge meg litt foran tv’n med et glass brus. Ha en god ettermiddag bloggers :-) 

Legg igjen en kommentar

Populære norske blogger
Follow Knut Einar on WordPress.com

Arkiv

kongsvingeramatorteater

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Pan-American Highway. Prudhoe Bay - Ushuaia

My preparation to ride the Pan-American Highway, the longest road in the world and my longest motorcycle journey so far:-)

My Motorcycle Adventure

Jeg er en person som er glad i å reise, og aller helst på 2 hjul. Min hittil lengste tur kjørte jeg i 2015 - 2016. Start var Prudhoe Bay i Alaska og endte i Ushuaia i Argentina. Turen ble på 55.000 km og varte i 10 mnd.

