Utnytter enhver solstråle.

20120730_170814[1]

Under sola skal kubikken brøle…

Man må ihvertfall benytte sjansen når det er opphold, idag ble det jammen opphold, det har faktisk vært masse sol, er fortsatt masse sol.

Ikke det at det er helt umulig å kjøre i regnet heller. Det var jeg forrige dagen her, sammen med TJ. Vi gjordet en tur for å prøve ut regntøyet, Jofama mc regntøy. Først på turen var det ikke noe regn, jeg sa det var jo pokker’n så rart at det ikke skulle regne når vi først skulle prøve regntøyet. Det skulle jeg ikke ha sagt, eller det var vel bra jeg sa det. For vi kom nemlig inn i noe som lignet syndefloden bare en kilometer lengre bort på veien. TJ var tørr, jeg blaut. Regntøyet mitt er ikke mc regntøy og har ikke de kragene oppe ved halsen, jeg har knyting der, altså regnet fant veien inn og nedover magen. Måtte skifte fra topp til tå da jeg kom hjem.

TJ ble bløt et sted. Det var da han kjørte min sykkel fra Skarnes til Kongsvinger. Hadde det ikke vært for det så hadde han kjørt “tørrskodd” hele veien.

20120730_155113[1]

Men idag var det altså sol.

Idag var det masse sol og varmt. Så da ble det en tørr tur til Skarnes med brorsan. En kopp kaffe i skyggen på Jafs, koselig prat, føre vi reiste hjem der middagen ventet på meg.

-

-

-

-

-

Nå er middagen spist og det ser ut til at det kan bli en tur til. Det gjelder og utnytte finværet, det går fort mot vinter.

-

Nytt kurs.image

6.august begynner jeg på et nytt kurs.

Denne gangen heter det Arbeidsliv og samfunnsorientering med praksis. Hva dette går ut på har jeg ikke helt klart for meg, jeg har lest på sidene dems, men om dette er et kurs med noe faglig innhold fikk jeg ikke klart for meg. Men oppmøte er 6.august kl09, da finner vi vel ut hva dette går ut på.

Med praksis heter det… Nå har jeg nylig vært på kurs med praksis. Jeg vet en ting og to om hvor lett det er å skaffe seg praksis, ikke lett!

- Ha en fortsatt fin ettermiddag og kveld –

 

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 273 andre følgere

