Direkte livsfarlig!

IMAG0061

Det ble ikke mange mila på meg idag. Mye av dagen gikk med til en tur til swe.

Men 3-4 mil fikk jeg da under beltet. Men er motorsykkelkjøring så farlig som man skal ha det til?
Jeg er faktisk ikke helt enig i det. Etter dagens hendelse så vil jeg si det at det å krysse gata til fots er mye farligere.

Etter mange runder rundt i gatene gikk vi av syklene for å se på en tilstelning som var i gamlebyen. Når vi så skulle krysse gata så ble vi nesten kjørt rett ned av en personbil. Jeg må tilstå at det ikke var markert overgangsfelt der vi krysset, men gir det noen rett til å kjøre på fotgjengere med overlegg? Tvilsomt.

Du tror sikkert at dette var en ungdom som kommer over evnet og over gitt fart på strekningen, men neida, her kom det et godt voksent par. Steike som de kom rundt svingen. Jaggu godt vi kom gående med kjøredressene på i fall det hadde blitt påkjørsel.

Smilefjes

IMAG0062

Det var godt å få seg Cola boks etter denna nær døden opplevelsen.

Så heretter skal det gåes minst mulig og kun brukes kjøretøy, det er jaggu tryggest.

-

-

-

-

-

-

-

Da får dere ha en fin lørdag. Og se dere for Smilefjes som rekker tunge

5 svar

  1. det er bevist gang på gang fra trygg trafikk at det faktisk er farlig med mc og det har selvfølgelig med flere ting å gjøre.
    en ting er unge som drar på mer en de klarer å kontrollere og selvfølgelig er det uvettige billister.jeg så en reportasje om dette på nyhetene og statestikken var ganske dyster når det kom til mc.
    det er mange godt voksne som kjører som noen svin og jeg har opplevd omtrendt det samme som deg..man får en god klump i halsen når man står der som fotgjenger og møter en bil i stor fart.jeg fikk hvertfall klump i halsen og kjente jeg ble varm i ansiktet og måtte sette meg på en benk og ta meg en røyk.bilen bomma på meg med 20cm og de lå vel i 50-60km/t..kameraten min sa det..du er hvit i trynet som du skulle ha sett et spøkelse.jeg var nok også det,men jeg klarte ikke få frem et ord.hjerteklapp av en helt annen verden og jeg trodde at NÅ var det slutt da den bilen kom i en helvetes fart ut fra en sidegate da jeg krysset veien.

  2. Ja den statikken ja, den holder jeg meg utenfor. Vil ikke havne i den over mc førere som har kjørt av.

    Men jeg var nære ved å havne i statistikken over påkjørte fotgjengere. :(

    Regne fælt i natt, men nå lysner det. Kan fort bli en tur i dag også :)

  3. ikke mye mc-vær i skien i dag hvertfall.grått,overskyet og duskregn.
    håper ikke det varer lenge for nå er det juni og skulle vært sommer og sol.

  4. Ser det er flere tilfeller med mc ulykker nå. Ikke bra.

    Jeg har gjort 7 mil i dag også, like hel.

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 274 andre følgere

