Jo færre dråper, jo bedre, både regn og drivstoff…

DSCN0344DSCN0351DSCN0352DSCN0355DSCN0361

Det er bare en ting og gjøre når det er så varmt som det er nå, hoppe i vannet. Jeg har ikke prøvd vannet ennå, men jeg har sett at det er flere som har badet allerede.

Bella gikk rett i vannet i går. Da var det veldig varmt. I dag er det nesten så jeg fryser litt. Det er overskyet og slettes ikke så godt som det har vært de siste dagene…jeg vil ha tilbake det fine været!

Tommelen opp

Skoda Fabia 1.6 tdi

IMAG0044

Jeg må si at jeg liker det tallet. Forbruk på 0,39L pr mil på en tur retur Charlottenberg.

I instruksjonsboka er det angitt at bilen skal gå på 0,37 på landeveien, og det ser det ut til at vi skal klare. Når vi klarer 0,39 på en harry tur med bare 41 mil på telleren, så er jeg spent på hva vi klarer når bilen har gått seg til litt. Spennende :) .

.

 

0,37L pr mil er 2,7 kjørte mil det på en liter diesel – LIKER!

.

 

- Ha en fin dag -

2 svar

  1. Varmen er over for denne gangen og nå blir det tempraturer på 10-12 + og merkbart kjøligere i luften på østlandet.
    Godt det finnes biler som dette for da snyter man staten for noen kroner også siden utgiftene blir mye lavere da man ikke trenger å tanke så ofte :)
    på toppen kan du skryte av at du forurenser mindre og det er miljøvennlig.
    OG du har en god bil som er til stor glede.
    blir nesten som et kinderegg..3 gleder i en og samme ting :)

  2. Jeg håper nå virkelig ikke at vi har hatt sommeren vår for denne gangen.

    Kan jeg spare noen kroner i avgifter så er det bare fint det :) Og som du sier så kan jeg skryte av at jeg er miljøvennlig. :)))
    Og jeg må si at det er moro å se at bilen bruker så lite som den gjør, føre den er innkjørt. Hadde en tur i dag over skogen, kaller jeg det, til Torsby, den turen gikk på 0,42 med en snittfart på 71kmt. Ikke dårlig med en vei som ligner ei bergodalbane. Jeg smiler hele veien til bensinstasjon ;)

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 274 andre følgere

