Bekreftet med reine ord–det er litt sårt.

En mistanke jeg har hatt, som etterhvert har blitt en påstand jeg har holdt fast ved, har nå blitt bekreftet med reine ord.

For ordens skyld skal vi holde person, tid og sted utenfor.

I samtale med en person som har sittet som leder i en mellomstor bedrift fikk jeg bekreftet at søkere som meg havnet rett i søpla uten videre vurdering i en ansettelses prosess.
Jeg har opplevd det nå i lang tid, at hvis man har vært utenfor arbeidslivet en periode så er det utrolig vanskelig å komme inn igjen. Og skulle man da ha blitt sjuk i den jobben man sto, måtte innom omskolering, for ikke å snakke om nav, ja da er man stemplet udyktig.

Søknader fra sånne som meg – dumpet uten vurdering i en ansettelsesprosess var noe jeg sjøl hadde hatt en mistanke om lenge, som ble til en påstand jeg holdt fast ved, som nå er bekreftet. Tross påstander fra andre om at slik er det ikke, så har jeg holdt fast ved min egen påtand og om du vil, egen erfaring.

Så kan man jo gjøre seg noen tanker om dette. Og bli stemplet udyktig uten at noen vet noe om deg. Så 80 timers uker (snitt uker på 55 timer), jobbing dag og natt har man ingenting igjen for når man skal bytte beite etter et lite opphold fra yrkeslivet.

Litt sårt emne detta synes jeg, men det er dette man har og forholde seg til.

Men oppe i alt detta skjer det også noen store begivenheter for den menige mann i gata. Han har nemlig, etter og ha kjempet med nebb og klør (i overdrevet forstand, selfølgelig), kjøpt seg ny bil. Noe posetivt skal man jaggu unne seg. Spesielt da gamle bilen har brutt sammen.

IMAG0021

Etter lang tids bekymring over en vaklende bil så skal det nå bli godt og slippe å tenke på det fremover. Nå skal vi kose oss med ny bil, vel vitende at vi kommer frem dit vi skal.

I dag er livet topp. Vi satser på at det blir slik fremover også.

- Ønsker alle en toppers dag videre

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Bekreftet med reine ord–det er litt sårt.

  1. skien sier:

    gratulere med ny bil ;)

  2. Knut Einar sier:

    Takk for det Skien :)

  3. skien sier:

    er den bilen du viste frem i det andre blogginnlegget du kjøpte eller falt valget på noe annet? :)

  4. Knut Einar sier:

    Det er samme typen som på YouTube filmen. Skoda Fabia.

    Men jeg har ett hakk mindre motor, jeg har 1.6TDI, 90hk. Den jeg prøvekjørte og som er samme som på filmen er en personbil Montecarlo edition 2012 modell med, jeg mener det var 105hk.

Legg igjen en kommentar

