Bedre utsikter.

Det er ikke lett og få seg en tur ut på mc om dagen. Det er kaldt, bløtt og jævlig ute. Og snøen ser ikke ut til å ha gått tom der blant skyene ennå heller. Men det er vel for tidlig på året til at vi kan forvente sol og mange varmegrader. Så kan man jo spørre seg om det i det hele tatt blir noen sommer med sol og mange varmegrader, og da mener jeg stabile varmgrader over tid. Det er slettes ingen sommer fordi om vi får noen dager, ei eller to uker med tropevarme. Nei jeg vil ha åtte, ni og ti uker med sommer sol og tropevarme. Så kanskje vi kan se tilbake på et år med SOMMER.

image

Det har vært mye guffent vær nå de siste dagene. Men skal vi tro yr.no nå så ser det ut til å bli bedre ganske fort.

20120403_194033Idag, i efta, var det faktisk såpass opphold og godt i været at vi gjorde oss en runde på FJ’n. Vi stoppet innom og fylte opp tanken og gjorde oss en tur på 5,5mil. Vi kom litt seint i gang så det ble litt kaldt når vi hadde snudd nesa hjemover. For min del så var det bare finga det ble litt kaldt på.

Yamaha’n startet fint etter og ha stått stille i mange mange dager. Hvis det ikke er snakk om uker, neimen om jeg er helt sikker, dagene går noe fryktelig fort. Men tilbake til Yamaha’n, den er klar for tur. Og jeg venter bare på at det skal bli fint i været så det går an og få gjort en litt lengre tur, det er også intr å finne ut hva han vil ha av bensin. GSXR750 jeg hadde ble målt til 0,55L pr mil på en Elverums tur, meg alene. En litt tøff tur nedover Sverige med to på kostet drøyt 0,9L pr mil. Jeg håper FJ’n ligger godt under det.

Ha en fin kveld. Nå skal jeg avslutte min :)

4 svar

  1. Må da komme en sommer i år også?
    Ha en god daag :-)

  2. Hei mormor.

    Ja vi får nå inderlig håpe det blir sommer snart. Og det hender at en og annen værmelding begir seg på en slik spådom, jeg håper de får rett :)

    Fin dag til deg også :)

  3. Hmm… FJ? Tok ikke den nei. :lol:
    Dagene mot helgen skal jeg bruke til å gå på bloggbesøk. Det er lenge siden jeg har hatt tid til slikt. Det var deilig å se Bella igjen. :D Hun er bare sååå nydelig. Får lyst til å kaste meg inn i pelsen og rulle rundt, hehe. :lol:

    Jeg tar meg den frihet å legge igjen en link til et innlegg jeg syntes var bra. Du får slette det hvis du ikke vil ha det i bloggen din.
    Kooos Bella fra meg. ;)

    http://www.starbear.no/anitahorn/2012/04/26/er-det-rettspsykiatrisksakkyndige-som-star-tiltalt-i-22-juli-terrorrettssaken-eller-er-det-terror-drapsmannen-anders-behring-breivik-jeg-bare-spor-rettspsykiatri-i-krise-dom-selv/

  4. Hei mirapisani.

    FJ’n ja, det er motorsykkelen det :) Har fått gjort noen runder på den alt i år, mellom regn og minusgrader. Men det er nå tidlig på året ennå.

    Bella er i form og bare venter neste tur ut og ballkasting.
    Jeg skal gi ho en kos fra deg. :)

    Jeg lar linken din ligge, jeg følger veldig lite med på rettsaken :)

    Ha en fin ettermiddag.

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 274 andre følgere

