Jeg kan si deg om du har stemt rett eller ikke.

image

Da har jeg, som dem sier, gjort min borgelige plikt. Jeg har vært og stemt. Ja det er visstnok min borgelige plikt det, nå er det gjort da. Ikke gjorde det vondt heller.

Så lurer man på da, om man har stemt riktig. Det er et spørsmål som kan være vanskelig å svare på. Det er sikkert mange som lurer på hva som er riktig å stemme. Jeg tror jeg kan gi deg svaret på det.

Har du stemt på det partiet som står deg nærmest, har du stemt etter å ha tatt en egen vurdering uten å la deg påvirke av familiemedlemmer og etter gammel vane, det partiet som du mener gir deg den riktig samfunnsmessige retningen, ja da har du stemt riktig.

Om det hjelper noe å stemme? Nei det har jeg ingen tro på, partiene ordner seg i mellom og lager regjering seg i mellom uansett hvem som får de fleste stemmene, kameler svelges i stor skala bare for å få sitte ved regjeringsbordet.

Jaja. Om min stemmen gir utslag eller ikke får jeg aldri vite, men om ikke annet har stemmen min idag gitt meg klagerett på de som styrer.

Om demokratiet Norge bruker jeg å si at vi har rett til å stemme, men der stopper det.

Godt valg folkens.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Jeg kan si deg om du har stemt rett eller ikke.

  1. mormor sier:

    Det er en god ting, å stemme. Det er en god ting å lure på om man har stemt»riktig». Selv om jeg ikke helt skjønner hva du mener med det.
    Har man tenkt, vurdert og sortert før man stemmer, så har man vel stemt «riktig»?

    Hvil deg borger, det har du fortjent.

  2. Knut Einar sier:

    Det er akkurat det jeg mener. Har du tenkt igjennom sjøl hva du vil stemme uten å la deg påvirke av andre så har du stemt riktig…uansett hvilket parti det måtte være.

    Tar en pust i bakken nå etter valget ;)

  3. Stemme eller ei (joda, jeg har stemt – som alltid) – men søteste bjeffen der tok hele lesinga fra meg ..hehe.. Så vakker, god og trygg – og sikkert litt tøff der det må til (\(«,)/) Ha en voff uke – skal hilse fra min mjau

  4. Knut Einar sier:

    Hei Anne-Katrine & Trixie.

    Bella er ei god «lita» jente på 50kg ;) Stort sett stille og rolig, men det kommer et aldri så lite boff viss noen brå drar opp døra og ho ligger å sover i gangen.

    Hilse tilbake til mjau fra Bella :)

Legg igjen en kommentar

